temat wybrany: które silniki diesla nie mają dpf
Silniki diesla bez DPF – czy warto?
Dla wielu kierowców samochodów z silnikiem wysokoprężnym DPF (cząsteczki stałe) to uciążliwość – nie tylko ze względu na koszty jego wymiany, ale także na uciążliwe procedury regeneracji. Dlatego niektórzy zastanawiają się nad zakupem samochodu, który nie posiada tego filtra. Jakie są jednak wady i zalety takiego rozwiązania?
Silniki bez DPF – czyli jakie?
Obecnie większość silników wysokoprężnych wyposażona jest w filtr DPF – to wymóg norm emisji spalin. Jednak niektóre modele starszych roczników lub te z niższej półki cenowej nie mają tego filtra. Z reguły są to silniki wykorzystujące starsze technologie, mniej efektywne i bardziej zanieczyszczające środowisko.
Czy warto kupić samochód bez DPF?
Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników. Po pierwsze, warto pamiętać, że brak DPF nie oznacza, że silnik nie spełnia norm emisji spalin – może być on wyposażony w inne rozwiązania, które spełniają te wymagania. Po drugie, jeśli szukasz tańszego samochodu z niższej półki cenowej, to może warto zastanowić się nad modelem bez DPF.
Jednak trzeba pamiętać, że brak DPF oznacza większą emisję zanieczyszczeń do środowiska, co wpływa na jakość powietrza w miastach. Dodatkowo, brak filtra oznacza większe koszty użytkowania – nie tylko w przypadku wymiany samego filtra, ale także kosztów paliwa oraz kosztów ewentualnych napraw silnika.
Podsumowanie
Kupując samochód bez DPF, trzeba pamiętać, że taki wybór ma swoje wady i zalety. Z jednej strony może to być tańsze rozwiązanie, z drugiej jednak zwiększa emisję zanieczyszczeń do środowiska i wiąże się z większymi kosztami użytkowania. Dlatego warto dokładnie przemyśleć, jakie są Twoje potrzeby i wybierać samochód zgodnie z nimi.