G-ZKNQSH5TLX
Niskiej jakości olej napędowy - objawy

Tel: 70 840 80 45

Wyślij sms o Treści PILNE na nr 7257

Błyskawiczna pożyczka online. Pożyczka na sms dostępna w 15 minut oraz pozyczka online złożona przez formularz. 

Niskiej jakości olej napędowy – objawy

Stosowanie paliwa niskiej jakości jest jednym z największych zagrożeń dla silnika każdego samochodu. Oprócz tego, że niskiej jakości benzyna lub olej napędowy prowadzi do przerw w pracy silnika i utraty mocy, takie regularne stosowanie paliwa niskiej jakości poważnie skraca żywotność jednostki napędowej każdego samochodu.

 

Stosowanie paliwa niskiej jakości jest jednym z największych zagrożeń dla silnika każdego samochodu. Oprócz tego, że niskiej jakości benzyna lub olej napędowy prowadzi do przerw w pracy silnika i utraty mocy, takie regularne stosowanie paliwa niskiej jakości poważnie skraca żywotność jednostki napędowej każdego samochodu.

Jeżeli auto zostało zatankowane złym paliwem, samochód to wyczuje i da odpowiedni sygnał. W zależności od stopnia jakości, reakcja systemów automatycznych będzie się różnić. Im niższa jakość paliwa, tym poważniejszy problem z samochodem. A także, im więcej razy zatankujesz diesla niskiej jakości, tym poważniejsze będą konsekwencje.

Awaria na drodze może przydarzyć się każdemu, gdy auto odmówi posłuszeństwa warto zadzwonić po autopomoc: https://www.auto-pomoc24.pl

Jak rozpoznać benzynę lub olej napędowy niskiej jakości?

Najczęstsze syndromy użycia paliwa fatalnej jakości są następujące:

Utrata mocy silnika
Zmniejszona wydajność katalizatora
Niestabilna praca silnika
Zwiększone zadymienie

W najłagodniejszym przypadku pierwszą oznaką używania paliwa niskiej jakości jest utrata mocy silnika. Jeśli złe paliwo nie jest tankowane po raz pierwszy, a jego jakość jest krytycznie słaba, pojawia się obniżona wydajność katalizatora, miga lampka Check Engine – przerwa zapłonu, praca silnika staje się nierówna, wzrasta poziom dymu z wydechu.

Niestety, wystarczy 2-3 razy zatankować zły olej napędowym lub benzyną, aby uzyskać takie konsekwencje, a w następstwie silne zapychanie się wtryskiwaczy paliwa, zapychanie filtra paliwa, utrata ciśnienia w paliwie. Jeśli zatankowałeś raz złego diesla, ale wcześniej używałeś normalnego paliwa, pierwszą rzeczą, jaką odczuwasz, są problemy z układem paliwowym.

Końcowymi etapami tego procesu jest nieprawidłowe spalanie w mieszance paliwowo-powietrznej oraz zatykanie katalizatorów. A najsmutniejszym rezultatem używania paliwa niskiej jakości jest to, że samochód albo wcale się nie uruchamia, albo odpala, ale mocno się zacina i silnik jest niestabilny.

Co się stanie, jeśli regularnie używasz paliwa niskiej jakości?

Awaria układu paliwowego
Szybkie zużycie świec zapłonowych
Pojawienie się zadrapań i zadrapań

Przede wszystkim zużywa się układ paliwowy, dość szybko po prostu zawodzi. Równolegle zawodzą świece zapłonowe. Ponadto, w wyniku nieprawidłowego spalania, osady na cylindrach i na tłokach mogą w następstwie pojawiać się rysy.

Najpierw drobne rysy, potem pełnoprawne zadrapania na cylindrach. Przy złej jakości dieslu, gdy katalizator kontroli silnika jest włączony, a właściciel ignoruje, katalizator może ulec zniszczeniu. W następstwie, przy obciążeniach zachodzi odwrotny ciąg w silniku. Wszystkie zanieczyszczenia i drobiny, które pojawiają się po zniszczeniu katalizatora, można wciągnąć z powrotem do wnętrza, co powoduje uszkodzenie grupy tłoków silnika.

Co zrobić, gdy pojawiają się objawy używania złego paliwa?

Jeśli konsekwencje tankowania paliwem niskiej jakości są raczej łagodne, na przykład utrata mocy, można sobie poradzić, dolewając paliwo wysokiej jakości. Znajdź dobre paliwo i dodaj je do zbiornika do końca. Z czasem moc powróci do normalnego poziomu. W czasie, gdy zostałeś zatankowany krytycznie złym paliwem zdecydowanie zaleca się jego spuszczenie ze zbiornika.

Najtrudniejszy przypadek jest wtedy kiedy, silnik jest sprawny, są przerwy, co oznacza że jakaś dysza nie działa. W takim wypadku konieczna jest odpowiednia diagnostyka. Odkręć świece zapłonowe i przeanalizuj ich stan. Jeśli świece zapłonowe są mokre, oznacza to, że jeden z cylindrów silnika nie działa. Na podstawie wyników diagnostyki w profesjonalnym serwisie samochodowym sporządzany jest szczegółowy plan czynności obsługowych.

Facebook
LinkedIn
Twitter
LinkedIn

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *