Jeśli Twój samochód nie uruchomi się w zimny poranek, jedną z najczęstszych przyczyn jest zamarznięty przewód gazowy. Gdy temperatura będzie wystarczająco wysoka, linia powinna się rozmrozić, a maszyna zacznie normalnie działać.
Jeśli Twój samochód nie uruchomi się w zimny poranek, jedną z najczęstszych przyczyn jest zamarznięty przewód gazowy. Gdy temperatura będzie wystarczająco wysoka, linia powinna się rozmrozić, a maszyna zacznie normalnie działać.
Zimą przewody paliwowe samochodu mogą bardzo łatwo zamarznąć. Zwykle dzieje się tak, gdy poziom paliwa jest poniżej połowy objętości zbiornika. Kiedy zbiornik paliwa napełnia się powietrzem, wilgoć w tym powietrzu może zamienić się w lód, który zatyka linię.
Zwykle dzieje się tak, gdy samochód stoi przez kilka godzin na mrozie. Niestety, przewód paliwowy może zamarznąć także podczas jazdy, jeśli warunki są wystarczająco niekorzystne. Jeśli zamarznie cały układ paliwowy lub kilka jego elementów, należy go całkowicie rozmrozić. Można to zrobić, ewakuując samochód do ogrzewanego garażu, ale gdy nie jest to możliwe, trzeba będzie usunąć elementy układu paliwowego i przenieść je do ciepłego pomieszczenia do rozmrożenia, a następnie wysuszyć.
Spis Treści
ToggleW jakiej temperaturze zamarza paliwo?
Benzyna nie posiada tzw. punktu zamarzania. To samo można powiedzieć o wosku do świec i oleju napędowym. Benzyna ma raczej zakres temperatur w określonym czasie kiedy zamarza. Wraz ze spadkiem temperatury benzyna stopniowo się zmienia. Najpierw z płynu wyłączają się małe kawałki osadu i gumy. Następnie, gdy robi się bardzo zimno, najcięższe cząsteczki węglowodorów, takie jak cykloheptan i izononan, powoli łączą się.
Paliwo staje się podobne do wosku.
Do tego dochodzi aspekt zanieczyszczeń w zbiorniku, który tworzy osad Na szczęście filtr paliwa umieszczony w przewodzie paliwowym może zatrzymać te osady. Sytuacja pogarsza się dopiero wtedy, gdy benzyna staje się bardzo gęsta. Dzieje się to w temperaturach od -10 do -20 stopni Celsjusza. Ponieważ rafinerie mogą faktycznie dostosować konkretną mieszankę benzyny, mogą tworzyć specjalne mieszanki dla bardzo zimnych regionów. Mogą wytwarzać benzynę o niższym zakresie zamrażania. Przykładem jest benzyna etanolowa.
Jakie są objawy zamrożonych przewodów paliwowych?
Na długo przed zamarznięciem benzyny w samochodzie pierwszymi elementami, które zamarzają, są woda i para wodna. Gdy woda i para wodna zamarzają w samochodzie, blokują dopływ benzyny do przewodu paliwowego silnika. Jeżeli benzyna jest blokowana przez zamarzniętą wodę obserwujemy następujące zjawiska:
Silnik się obraca, ale pojazd się nie uruchamia. W niektórych sytuacjach silnik może się obrócić, ale samochód po prostu nie chce się uruchomić. Zwykle oznacza to, że przewody paliwowe są tylko częściowo zamarznięte. Przepuszczają przez przewody wystarczającą ilość paliwa, aby uruchomić silnik, ale nie na tyle, aby faktycznie uruchomić samochód.
Przerywanie. Jeśli uda się uruchomić samochód, oblodzenie na liniach może spowodować szarpanie silnika. Dzieje się tak, ponieważ system otrzymuje wystarczającą ilość paliwa do działania, ale za mało paliwa, aby działać prawidłowo lub wydajnie. W takiej sytuacji zaleca się pozwolić silnikowi na chwilę popracować i rozgrzać się, gdyż obroty silnika mogą pomóc w problemie
Szarpanie w czasie jazdy lub zatrzymywanie się w czasie jazdy. Jeśli przewody nie mogą się wystarczająco nagrzać, aby pozbyć się oblodzenia z powodu ekstremalnie niskich temperatur lub zbyt dużej ilości powietrza w przewodach paliwowych, brak gazu może spowodować zatrzymanie lub zgaśnięcie samochodu. Jest to jeden z najniebezpieczniejszych objawów zamarzniętego przewodu gazowego, ponieważ nagłe zatrzymanie lub zatrzymanie się na środku drogi może być niebezpieczną sytuacją, szczególnie na śliskich zimowych drogach. Można temu zapobiec, poświęcając czas na maksymalne rozgrzanie silnika przed odjazdem.
Jedna odpowiedź do “Objawy zamarzniętego przewodu paliwowego”
bardzo ciekawe