Przeprowadzamy testy drogowe zmodyfikowanego MG5 – obecnie jedynego w pełni elektrycznego kombi w sprzedaży w Wielkiej Brytanii…
Karty na stole – jestem wielkim fanem MG5 EV. Kiedy recenzowałem oryginalną wersję w 2021 roku, doszedłem do wniosku, że „może nie jest to obecnie najseksowniejsze kombi na rynku, ale oferuje uczciwą, praktyczną, elektryczną jazdę w przystępnej cenie”.
Podtrzymuję to iz przyjemnością stwierdzam, że MG zdziałało cuda z nową wersją, więc jest lepsza niż kiedykolwiek.
Model „5” odniósł duży sukces, pomagając osiągnąć rekordową sprzedaż „najszybciej rozwijającej się marki samochodów głównego nurtu w Wielkiej Brytanii”. Zdobył też kilka prestiżowych nagród.
Co nowego w MG5 2022? Cóż, szeroko zakrojony zewnętrzny makeover przekształcił samochód z niedbałego w atrakcyjny.
Ma teraz bardziej elegancki wygląd i ma zaktualizowane wnętrze wraz z nowym 10,25-calowym systemem informacyjno-rozrywkowym, który może obsługiwać funkcję samochodu połączonego iSMART za pośrednictwem dedykowanej aplikacji MG na smartfony.
Nowy MG5 EV może teraz holować do 500 kg i jest również wyposażony w funkcję Vehicle-To-Load (V2L), co oznacza, że może zasilać inne urządzenia elektryczne, takie jak sprzęt kempingowy, wykorzystując energię zmagazynowaną w akumulatorze.
W cenie od 30 995 funtów jest oferowany w dwóch wersjach – SE Long Range lub Trophy Long Range.
Oba są identyczne pod względem mechanicznym – ten drugi ma po prostu więcej dodatków, takich jak 17-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane przednie siedzenia i przyciemniane tylne szyby.
Nie znaczy to, że SE nie jest dobrze wyposażony – centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 7 cali, MG Pilot (bogaty zestaw funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy) oraz automatyczne reflektory LED i tylne światła , relingi dachowe, tylna kamera cofania i Apple CarPlay/Android Auto są standardem.
A jeśli bezpieczeństwo jest priorytetem, czeka Cię niespodzianka. Pakiet MG Pilot obejmuje AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu i automatyczne reflektory.
Wyposażony w akumulator o pojemności 61,1 kWh, który napędza silnik elektryczny o mocy 154 KM na przedniej osi, ma oficjalny zasięg 250 mil. Maksymalna prędkość wynosi 115 mil na godzinę, a sprint od 0 do 62 mil na godzinę zajmuje zaledwie 7,7 sekundy.
Co ważniejsze dla niektórych, jest to niezwykle praktyczne. Wewnątrz jest dużo miejsca dla maksymalnie pięciu pasażerów, a z tyłu znajdują się dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Duży bagażnik, do którego można dostać się przez szeroką tylną klapę, oferuje maksymalną pojemność 578 litrów (z ładunkiem do dachu), zwiększającą się do 1367 litrów po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60:40.
W porównaniu z poprzednim modelem kabina wydaje się teraz bardziej nowoczesna i dobrze złożona, ale wciąż jest sporo twardego czarnego plastiku na górze.
Wsuń się do środka i od razu staje się oczywiste, że MG5 jest znacznie niższy niż większość pojazdów elektrycznych, które zwykle są SUV-ami lub wyższymi hatchbackami.
Jest również łatwy w prowadzeniu dzięki intuicyjnie rozmieszczonej desce rozdzielczej i elementom sterującym. Po prostu wybierz „D” na tarczy w konsoli środkowej i gotowe.
Lekki układ kierowniczy i dobra widoczność pomagają w mieście, podczas gdy dłuższe podróże są łatwe, relaksujące i wyrafinowane.
Do wyboru jest Eco, Normal i Sport, ale stwierdziłem, że Eco jest odpowiedni do codziennej jazdy. Do wyboru są również trzy poziomy hamowania rekuperacyjnego, więc dodanie nieparzystej mili podczas wybiegu, hamowania lub na zjazdach jest bardzo możliwe.
Czuje się szybszy, niż sugeruje oficjalna wartość przyspieszenia, i jest więcej niż w stanie zaskoczyć innych kierowców poza linią.
Jednak pod względem obsługi nie dorównuje kombi z napędem konwencjonalnym, takim jak Ford Focus. Dzięki miękkiemu zawieszeniu karoseria jest nieco pochylona w szybszych zakrętach, a przy mocniejszym naciskaniu na trudniejszych drogach może stać się nieco niestabilna.
Ale z drugiej strony MG5 nie jest przeznaczony do konkurowania z uznanymi kombi o wysokich osiągach – chodzi o stosunek jakości do ceny i zerową emisję.
MG5 można w pełni naładować przez noc w domu lub do 80% za pomocą szybkiej ładowarki 50 kW w 50 minut (lub w 40 minut za pomocą szybkiej ładowarki 100 kW).
Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów elektrycznych, rzeczywisty zasięg spada o około 20%, więc powiedziałbym, że blisko 200 mil jest realistyczne, co jest więcej niż wystarczające dla większości kierowców.
I podobnie jak wszystkie modele MG, zapewnia też spokój ducha, ponieważ jest objęty siedmioletnią gwarancją lub 80 000 mil.
Werdykt: Nowe, ulepszone elektryczne kombi MG5 jest lepsze niż kiedykolwiek. Stylowy, odświeżony wygląd zewnętrzny i nowy system informacyjno-rozrywkowy wewnątrz sprawiają, że jest jeszcze bardziej atrakcyjny niż wcześniej. Dodaj praktyczność, komfort, przyzwoity zasięg i hojną gwarancję, a nie ma powodu, dla którego nie miałby się znaleźć na krótkiej liście przystępnych cenowo samochodów rodzinnych dla każdego.
Jedna odpowiedź
no moze i tak